عملکرد نیمکره های مغز

عملکردهای نیمکره های مغز
شاید تا بحال در مورد نیمکره های مغز مطالبی شنیده باشید. اما آیا می دانید نیمکره های چپ و راست میتوانند چه نقشی را در یادگیری داشته باشند؟ آیا تا بحال درست می آموختیم؟ و یا اینکه چطور می شود که بعضی ها مطالب را بخوبی یاد می گیرند و در زمان مناسب، آن مطالب را بخوبی به یاد می آورند که به اصطلاح می گوییمحضور ذهن خوبی دارند. قبل از پاسخ به سوالات بالا بهتر است شناخت جزئی از نیمکره های مغز و نحوه عملکردشان داشته باشیم.بحث تقسیم بندی مغز به دو نیمکره چپ و راست،اولین بار توسط روانپزشک آمریکایی راجر اسپری در اوخر دهه ۱۹۵۰ مطرح شد.بر این اساس،مغز ما دارای دو نیمکره چپ و راست میباشد و وظایف و اعمال مغز بین این دو نیمکره تقیسم می شوند.برخی از مهمترین وظایف نیمکره چپ بدین شرح است:
و اما برخی از وظایف نیمکره راست:

عملکرد نیمکره های مغز موضوعی است که قرار است در این بخش به آن ها بپردازیم. عملکرد نیمکره ها به چه صورت است؟ آیا این دو نیمکره با یکدیگر دارای تفاوت هستند؟ مسلما این موضوع می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و برای کسانی که در خصوص عملکرد مغز دارای سوال هستند، موضوع جالبی باشد.

عملکرد مغز

مغز به طور کلی از چند بخش جدا از هم تشکیل شده است. این بخش های جدا از هم می توانند هر کدام یک عملکرد و وظیفه را انجام دهند. به همین دلیل است که اگر بخشی از مغز آسیب ببیند ممکن است بخشی از عملکردهای فرد دچار اختلال شود. دو نیمکره چپ و راست مغز می تواند دارای عملکردهای مختلفی باشد.

نیمکره های مغز

دو بخش اصلی مغز مربوط به نیمکره های مغز می شود. نیمکره چپ و راست می توانند اهمیت زیادی داشته باشند که هر کدام از این بخش ها یک بخش از عملکردهای فرد را تحت کنترل قرار می دهند. نیمکره چپ مغز معمولا بخش هوش ریاضی و در واقع آی کیو را مورد کنترل قرار می دهد و از سوی دیگر نیمکره راست مغز می تواند بر روی احساسات و عواطف، هنر، موسیقی، نقاشی و… کنترل داشته باشد.
زمانی که از محصولات تقویت هوش و حافظه همچون ابزارهای آموزش چرتکه و یا ابزارهای مربوط به محاسبات ذهنی استفاده می کنید، می توانید هر دو این بخش را تحت کنترل در آورده و به راحتی کاری کنید تا هر کدام از این بخش های مغز بتوانند عملکرد خودشان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

جمع بندی

شناخت عملکرد نیم کره های مغز در حقیقت سبب می شود تا والدین کودک بتوانند هرچه راحت تر و بهتر هر دو نیمکره مغز کودک را تحت آموزش قرار دهند و از این بابت خیالشان راحت باشد که کودک صرفا تک بعدی رشد نمی کند و می تواند در تمامی جنبه های زندگی، آموزش های لازم را ببیند. فراموش نکنید که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است که حتما مورد توجه قرار گیرد.